fbpx

Ako zvýšiť obrat vlastného e-shopu?

Ako zvýšiť obrat vlastného e-shopu?

Toto je najčastejšia otázka, ktorú dostávam pri konzultáciách s klientmi. Keď však klientovi položím proti otázku: Koľko je ochotný investovať do zvýšenia obratu? Veľká väčšina odpovie, že nič. Chcem to zadarmo a najlepšie by bolo hneď zajtra aj s výsledkami.

Sklamem vás, ak ste mali takúto predstavu. Takto to nefunguje. Pri podnikaní platí, že ak chcem niečo získať musím do toho aj niečo investovať. Veľakrát je to čas aj peniaze.

Jeden z efektívnych nástrojov je Facebook reklama

Áno. Jedným z mnohých efektívnych nástrojov ako zvýšiť obrat vo vlastnom e-shope je skutočne Facebook reklama. Avšak má to malý háčik. Pod pojmom Facebook reklama si mnohý predstavujú, že kliknutím na tlačidlo „propagovať príspevok“ pod úspešným príspevkom zvýšia obrat. Opak je však pravdou a podľa môjho názoru je to prvý krok k „vyhodeným peniazom“.

Ak takúto reklamu predsa len spustíte, tak budete zbierať len „lajky a srdiečka“. Zvýšite síce povedomie o vás a vašom e-shope, avšak návratnosť takejto reklamy je mizivá.

Spustite Facebook reklamu ako profesionál

Pre niekoho to znie možno „galakticky“, ale poviem vám pravdu, že ak sa to raz poriadne naučíte, tak viac si na tlačidlo  „propagovať príspevok“ ani nespomeniete. Celá vec sa má tak, že úspešní podnikatelia používajú na Facebook reklamu nástroj, o ktorom ešte niektorí  netušia, alebo sa s ním nestretli. Tým nástrojom je „Business manager“.

Obrázok, na ktorom je počítač

Automaticky generovaný popis
Business manager

Viem, že väčšina z vás tento nástroj používa. Otázka pre vás znie: Používate ho efektívne? Ak áno, tak vám gratulujem. Ak nie, prinášam vám jednu z mnohých stratégií, ktorá  sa osvedčila v mnohých e-shopoch ako zisková.

Zisková stratégia pre zvýšenie obratu pomocou Facebook reklamy

Každý e-shop, ktorý ponúka fyzické produkty sa snaží na Facebooku tieto produkty prezentovať na svojej „fanpage“. Pridajú pekný obrázok produktu a šikovnejší aj odkaz priamo na produkt do e-shopu a čakajú, že si ho niekto kúpi. Skutočnosť je však v realite úplne iná.

Ľudia kliknú na váš odkaz, pozrú si produkt a zatvoria stránku vášho e-shopu. V lepšom prípade si popozerajú čo všetko ponúkate. Pýtate sa prečo to robia? Pretože okrem vás podobný produkt ponúka ešte ďalších x e-shopov. Odídu z vašej stránky, pretože si idú porovnávať v prvom rade cenu za samotný produkt a cenu za dodanie. Prípadne, či niekde inde nie je náhodou daný produkt v zľave. Veď dnes chce každý ušetriť a nakúpiť čo najlacnejšie.

Čo by ste však povedali na to, ak by ste práve toho klienta, ktorý bol na vašej stránke, vrátili nazad práve do vášho e-shopu pomocou Facebook reklamy. Určite sa to stalo aj vám. Produkt, ktorý ste si práve niekde pozerali sa zrazu zobrazuje na vašom Facebooku.

Ukážte klientovi produkt, ktorý ho aktuálne zaujíma

Ak niekto klikol na váš odkaz v príspevku, je veľká pravdepodobnosť, že ho daný produkt zaujíma a má záujem o kúpu tohto produktu. Presne toto je situácia, kedy treba do svojho online marketingu zapojiť Facebook reklamu zo svojim katalógom produktov. Že počujete prvý krát o katalógu produktov? Nevadí, teraz vám opíšem o čo v skutočnosti ide. Pokúsim sa o  „ľudskú rétoriku“.

Katalóg produktov je súhrn všetkých vami ponúkaných produktov v e-shope, ktorý sa zhromažďuje na jednej url adrese. Vďaka katalógu produktov, môžete potencionálnemu klientovi zobrazovať Facebook reklamu s obrázkom konkrétneho produktu, ktorý si u vás v e-shope naposledy prezeral. V odbornej terminológií sa to nazýva dynamický remarketing.

Ja som napríklad hľadal vysávač na roztoče, navštívil som stránku Lidl a odišiel. V priebehu  niekoľkých hodín, minút sa mi na Facebooku zobrazila reklama a pripomenula mi, kde som si tovar pozeral.

Obrázok, na ktorom je snímka obrazovky

Automaticky generovaný popis

Touto reklamou sa mi predajca pripomenul a ja som tak nemusel ďalej hľadať. Táto reklama je veľmi efektívna a zisková práve preto, že vynakladáte financie, aby sa zobrazovala iba ľuďom, ktorí si pozerali vaše produkty. Nemusíte nastavovať akým ľuďom a aký obrázok sa má zobrazovať. Reklama s katalógom produktov to urobí za vás.

Prihláste sa k odberu nových článkov

Zadaním svojho emailu súhlasíte s ochranou osobných údajov
Komentáre