Nové pravidlá na Facebooku. Facebook vydal nový zoznam tém, ktoré nebude odporúčať svojim používateľom. Chce tým zlepšiť transparentnosť a poskytnúť viac informácií o tom, akým spôsobom zobrazuje obsah vo feede /nástenke/ a vyhľadávaní.
Facebook dáva užívateľom obsah, ktorý užívateľa zaujme, aby mu pomohol objavovať nové komunity a témy, ktoré ho zaujímajú. Ponúka konkrétne príspevky, účty, stránky, skupiny alebo udalosti, ktoré ešte užívatelia nesledujú. Aby zabezpečil kvalitu ponúkaného obsahu, zaviedol rad nových pravidiel.
Obsah, ktorý Facebook prestane zahŕňať do vyhľadávania, buď porušuje zásady komunity, alebo šíri nepravdivé oznámenia. Takýto obsah nemusí priamo porušovať zásady, ale je nekvalitný.
V tejto sekcií sa nachádza obsah, ktorý:
a/ propaguje alebo zobrazuje kozmetické procedúry
b/ obsahuje prehnané zdravotné tvrdenia
c/ pokúša sa predať produkty alebo služby založené na tvrdeniach týkajúcich sa zdravia (napríklad doplnky stravy podporujúce chudnutie)
d/ propaguje zavádzajúce alebo klamlivé obchodné modely (napríklad pôžičky v deň výplaty)
Koho by to malo zaujímať: firmy predávajúci potravinové doplnky, zdravotnícke pomôcky, firmy poskytujúce kozmetická ošetrenie, finančné inštitúcie
V tejto sekcií sa nachádza obsah, ktorý:
a/ je clickbaitový /je to obsah webovej stránky, ktorá je vytvorená na účely online reklamy, predovšetkým na úkor kvality alebo presnosti/
b/ podnecuje engagement /zapojenie sa/
c/ zahŕňa súťaže, alebo darčeky zdarma
d/ obsahuje odkazy na nekvalitné alebo klamlivé cieľovej stránky či domény (napríklad web s reklamami)
Koho by to malo zaujímať: firmy, ktoré chcú na Facebooku usporadúvať súťaže alebo ponúkajú darčeky (v týchto aktivitách síce môžete pokračovať naďalej podľa zásad, ale Facebook vás nezaradia do odporúčaného obsahu)
V tejto sekcií sa nachádza obsah, ktorý:
a/ je zameraný na sebapoškodzovanie alebo samovraždy
b/ zobrazuje násilie, je sexuálne explicitné alebo zahŕňa sugestívne príspevky
c/ propaguje užívanie alkoholu, liekov na predpis a podobne
d/ je zdieľaný ktorýmkoľvek nedoporučeným účtom
Koho by to malo zaujímať: firmy predávajúci tovar pre dospelých, alkohol a tabak
V tejto sekcií sa nachádza obsah, ktorý:
a/ je neoriginálny, prevažne prebraný z iného zdroja
b/ neobsahuje transparentné informácie o autorstve
c/ je z webových stránok, ktoré získavajú neúmerný počet kliknutí z Facebooku oproti iným stránkam na internete
Koho by to malo zaujímať: firmy, ktoré majú viac Facebook stránok a zdieľajú obsah z hlavnej stránky, firmy s affiliate programom
V tejto sekcií sa nachádza obsah, ktorý:
a/ nezávislí kontrolóri vyhodnotili ako nepravdivý
b/ obsahuje dezinformácie súvisiace s vakcínami
c/ propaguje prostredníctvom podvodných dokumentov ich použitie
Koho by to malo zaujímať: firmy, ktoré už dostali upozornenie, že publikovali zavádzajúci obsah
Okrem týchto 5 kategórií prestane Facebook odporúčať aj účty, ktoré porušili jeho zásady komunity, opakovane zdieľali obsah, ktorý porušuje vyššie uvedené pravidlá, ktorým zakázal zobrazovať reklamy na Facebooku a Instagrame alebo ktoré sú spojené s offline hnutiami alebo organizáciami podporujúcimi násilie.
Facebook tiež obmedzuje účty, pri ktorých zistil, že klamú systém a používajú nekalé praktiky na budovanie svojej základne sledujúcich, ako je napríklad kupovanie like, alebo fanúšikov.
Podobný zoznam nových pravidiel zaviedol aj Instagram.
Prihláste sa k odberu nových článkov